If you’re looking to lower your blood pressure, you might want to order another cup of tea. According to a recent study, drinking black tea three times a day may significantly lower systolic and diastolic blood pressure.
Researchers at The University of Western Australia and Unilever studied 95 Australians between the age of 35 and 75. Some participants were asked to drink black tea three times a day for six months, while others drank a placebo that tasted the same and contained the same amount of caffeine, but was not tea. The researchers found that people who drank black tea had lower 24-hour systolic and diastolic blood pressure.
They say previous research has found a link between drinking tea and the improved health of blood vessels, but more studies are needed to determine exactly how tea may reduce blood pressure.
